Hvad søger du?

Greenies i 7 dage

De seneste par år har jeg ikke spist morgenmad, fordi jeg synes min krop og mit energiniveau har fungeret bedst uden. Men siden sidste lørdag har jeg kørt et lille eksperiment med greenies – også kaldet grønne smoothies. Det er som navnet antyder smoothies, blot med overvejende mængder af grønne grøntsager.



Det er fedt at få dækket nærmest halvdelen af ens grønt- og frugtindtag allerede fra morgenstuden og så giver en greenie ikke store stigninger i energiniveauet som en omgang havregryn eller morgenbrød. Derudover er det guf for fordøjelsen, hvilket er noget jeg har haft problemer med siden teenageårene og her efter en uge, kan jeg allerede mærke en forskel, både i forhold til oppustethed og skal vi bare sige – det generelle omkring fordøjelse 😉

Det eneste minus jeg har oplevet er, at jeg er mere sulten end jeg plejer – hvordan det lige hænger sammen, synes jeg er lidt mystisk, da jeg som sagt plejer at faste indtil frokost, men det har nok noget at gøre med, at jeg ’sætter’ kroppen i gang. Bortset fra lidt ekstra sult, er jeg allerede stor fan af konceptet og vil fortsætte ‘eksperimentet’ en måned og se hvad min krop siger til det.



Jeg er i gang med at teste forskellige smagskombinationer af, for at se hvad der fungere og hvad jeg bedst kan lide, men grundopskriften er mere eller mindre altid den samme.

Grundopskrift på greenie (ca. 5 dl)
1/3 del frugt*, 100-150 g
2/3 grøntsager (primært grønne), 200-300 g
1-1,5 dl vand
½ citron eller 1 lime
ekstra smag/sundhed i form af ingefær, krydderurter, spirulina osv.

*Jeg vil anbefale dig kun at bruge grønne, gule, orange eller hvide frugter. Rødelige frugter sammen med grønt giver ikke den mest appetitlige farve 😉

Har i prøvet at drikke greenies?

Skriv en kommentar

Din e-mail vil ikke blive offentliggjort. Felter med * skal udfyldes.